úterý 24. února 2015

6 tajemných míst - tipy na výlet

Míst, které se dají navštívit je u nás celkem dost. Od různých kulturních památek, zámků, hradů, rybníků, lesů až po historické památky, rozhledny, města i vesnice. Ale jen z pár těchto míst vás opravdu zamrazí v zádech...


Výlety za tajemnem patří mezi mé oblíbené. Přemýšlela j sem, že si vytvořím takovou svoji mapu a tam si znázorním všechna ta místa, která mě lákají. A když pak některé z nich navštívím, tak si do mapy zabodnu vlaječku..až procestuji celou zemi..tajemný svět?:)

Kam se tedy určitě musíte podívat?

1) Hrad Veveří
Kde se nachází: v jihomoravském kraji, na západě brněnské městské části Bystrc
Co vás čeká: v místě hradu je schován obrovský poklad Templářského řádu. Mělo by se zde nacházet 12 obrovských stříbrných soch apoštolů. Byla nalezena i nápověda k snadnějšímu nalezení pokladu: "Nyní ale chová poklad páv, když den nejmíň délkou práv, když na celém patnáctá je na orloji, ohon páva na pokladě postojí." Páv prý zdobil makovici věže, stín jeho ocasu má po východu slunce v den zimního slunovratu ukázat místo, kde se poklad skrývá. Kdo jde se mnou hledat?:)

2) Vila Tugendhat
Kde se nachází: v jihomoravském kraji, v Brně, v městské části Černá pole
Co vás čeká: vystřídalo se zde již několik pracovníků, kteří zde slýchali hlasy, hru na klavír a hudbu linoucí se odnikud. Trochu jako by vila žila svůj vlastní život. Celá vila, i když je skvostnou památkou, tak působí poněkud tajemně a mrazivě. V hlavní místnosti se nachází červené křeslo, na kterém je spatřována nějaká astrální bytost. Navštivte a uvidíte...jen si prosím nesedejte!:)

3) Zakletý les Bor - Branišovský les
Kde se nachází: v Českých Budějovicích
Co vás čeká: objevuje se zde temný přízrak, lidé slýchají hlasy, skřeky a často i kroky za zády. Zatahání za nohu prý není žádnou výjimkou. Na fotografiích z toho lesa, který na první pohled vypadá jako pohádkový, se objevují temné siluety a duchové. Vypráví se, že zde existuje brána do jiného časového prostoru. Sama se sem ještě odhodlávám, ale zatím je strach mocnější:)

4) Stránská skála
Kde se nachází: v jihomoravském kraji, v Brně, v nejsevernější části brněnské Slatiny
Co vás čeká: díra do nitra země, spletité chodby, stará štola, která v sobě ukrývá nesčetně tajemství a několik potulujících se přízraků, včetně ženy, která se zde oběsila na trámu. Někdy se tomuto místu také říká štola Duchů. Za Stránskou skálou se nachází brněnský vysílač Hády, který je někdy označován za jedno z míst s největším výskytem energií ve střední Evropě. Zde jsem byla osobně a zážitky a pocity nic příjemného...a můj návrat na místo v noci byl naprosto příšerný! Doporučuji navštívit přes den:)

5) Hrad Houska
Kde se nachází: severně od Prahy, ve východní části Kokořínských lesů
Co vás čeká: o tomto hradu se traduje, že je bránou do pekel a že je zde k nalezení časová smyčka, která vás už nemusí pustit. Celý hrad je podsklepen a vede pod ním velké množství chodeb, ve kterých byly objeveny kostry, které ovšem nepatří zvířatům ani lidem...komu tedy? Návštěvníci zde omdlívají, cítí úzkost a nevysvětlitelnou paniku...není na čase zkusit se postavit strachu?:)

6) Hřbitov bláznů v Praze
Kde se nachází: v pražské části Bohnice
Co vás čeká: celkově všechny hřbitovy jsou tajemným místem a náhrobky a mrtvolné ticho jen dodávají na atmosféře. Na tomto hřbitově jsou však obrovské elektromagnetické výkyvy, které nemají opodstatnění ve vědě a logice. Návštěvníci zde cítí tlak na hrudníku nebo na krku, jako by je něco škrtilo a svíralo. Satanistické rituály, následné sebevraždy a tyto nevysvětlitelné jevy udělaly ze hřbitova místo, kterému se většina lidí raději obloukem vyhne..a co vy?

Umíte se bát? A bojíte se rádi?

Jaké jsou vaše místa, kam se chodíte bát nebo kde na vás dýchne tajemno?

Každé doporučené a zajímavé místo odměním minimálně jedním zlaťákem, až objevím ten poklad na hradě Veveří:)

Tajemná


11 komentářů:

  1. O tej vile som už mnoho počula, a celkom ma láka ísť sa na ňu pozrieť :) Skvelý článok, pri niektorých častiach som sa trochu bála. Napríklad pri tom lese a cintoríne :D

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za pochvalu:) Já když jsem ho psala, tak v místnosti, kde jsem spadla na zem kniha - měla jsem málem infarkt.)) V té vile jsem byla...bylo to jako v jiném světě...pak nám řekla průvodkyně, že si můžeme vlézt do takového malé komůrky za knihovnou a nakouknout...všichni tam byli a mě se nějak nechtělo a něco mi bránilo tam vlézt. Pak jsem si o tom doma četla a našla k tomu, že v právě v té komůrce se oběsila uklízečka, která zde uklízela....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takéto desivé zážitky mám aj ja :D Napríklad - raz som pozerala jeden horor a po celom dome sa triasli dvere a okná, a keď som ho stopla tak to prestalo (pozerala som ho úplne potichu, a prievan to byť nemohol keďže všetky okná boli pozatvárané).. takže predsa len niečo tajomné a mystické na tomto svete bude :)

      Vymazat
    2. Určitě bude, tím jsem si jistá:) Otázka je jen jak je tomu člověk nakloněn nebo otevřen:) Ale musím říct, že na horory se zásadně nedívám, to už by na mě bylo moc:))

      Vymazat
  3. Na Veveří jsme kdysi byli se školou a do teď to je jeden z těch nejlepších hradů, které jsem kdy navštívila. Miluji poznávání hradů a zámků, protože mě celkově ta doba hodně zajímá. Ale o Veveří jsem slyšela jen to, že by tam měli mít Templáři poklad jinak vůbec nic.. :)
    No a na Housku se chceme i s mámou jednou podívat. I ona je takový blázen do těchto tajemných míst. :D Slyšela jsem o domě v centru Prahy něco ve stylu Faustův nebo Faunův dům (opravdu si nejsem jistá) :D. Prý tam nějaký významný muž podepsal smlouvu s ďáblem a když se naplnila, nesplnit co měl a ďábel ho zabil. Od té doby tam byla krvavá skvrna, která nešla odstranit :) Ale fakt si nejsem jistá, zda to takhle je :D..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky miluji hrady a zámky:) Ten Faunův dům mě zaujal, podívám se na to:) Děkuji za tip:) M.

      Vymazat
  4. Tak ve vile bych si na to křeslo sedla teda :-D schválně co by se stalo...
    Na hrad Houska bych se také chtěla podívat a na ten hřbitov to může být taky zajímavé ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s tou vilou je to blbost. Teď jsem to hledala na netu a údajně si to s tím křeslem jen někdo vymyslel. Popravdě tam převládá pozitivní energie a žádné astrální bytosti nikdy nikdo neviděl. Škoda, už jsem se těšila.

      Vymazat
    2. Tak já tam byla, takže vím o čem mluvím. A mimo jiné tady ty informace nejsou z netu, ale od lidí anebo přímo z děje:) Na internetu takovéto věci najít člověk ani moc nemůže:) Ale samozřejmě každý na to může mít jiný názor:) Mimo jiné s tou energií to bych diskutovala. Vila je bohužel postavena tak, že zachycuje veškerou energii do sebe a tu si nechává, nepropouští ji ven a neproudí v ní, tak jak by měla:) Ale to opravdu nic nemění na tom, že jako architektonický skvost rozhodně stojí za návštěvu! :)

      Vymazat
  5. Ja som videla len vilu Tugenhat a ta je naozaj nadherna!
    Pozyvam na posledne dni velkej kozmetickej giveaway, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2015/02/valentinska-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  6. Ano, vila rozhodně stojí za to!:) Děkuji za pozvání, mrknu se:) M.

    OdpovědětVymazat